Overzetten

DSCF3068Deze weblog heeft 4 jaar bij weblog.nl gezeten. Toen in 2011 de mededeling kwam dat weblog.nl alles ging overzetten zag ik de bui al hangen. Dat gaat nooit goed, dat lukt ze vast niet, natuurlijk niet optimistisch van mij maar helaas kreeg ik gelijk. Dat ging ook niet goed en dat lukte ze ook niet. Gelukkig was ik al gestopt met het schrijven van verhaaltjes maar dat betekent nog niet dat ik de hele weblog wil afschaffen, tenslotte zit er 4 jaar levenswerk in! Maandenlang heb ik vol verwachting elke keer op weblog.nl gekeken of mijn spaanse dromen weer terug waren. Er gebeurde niets. En dan opeens een mededeling van weblog.nl dat er weer geblogd kan worden. Weliswaar geen layout meer en teksten vol rare tekens maar toch…onze avonturen waren weer te lezen. Vervolgens weer een mededeling van weblog.nl dat de bloggen die niet meer actief zijn verwijderd zullen worden. Oef, da´s weer schrikken. Gauw weer wat doen en ondertussen zoeken naar een mogelijkheid om alles te exporteren want veel vertrouwen had ik er niet meer in. Nog voordat ik daar antwoord op had kwam de mededeling van weblog.nl dat ze er mee stoppen en als je je weblog wilt bewaren moet je over naar wordpress.com. Heel simpel, een export bestand aanmaken, importeren bij wordpress en klaar. Nou niet dus. Ons mediabestand blijkt leeg en dan valt er geen exportbestand te maken. We krijgen netjes van weblog.nl een exportbestand aangeleverd. Hoppa, importeren die handel. Gespannen loggen we bij wordpress in. Joepie, de verhaaltjes staan er maar……waar zijn de foto´s? File not found, zegt het tekentje op de plek van de foto´s. In ons mediabestand is ook geen foto te vinden. Weer een mailtje richting weblog.nl en we krijgen een nieuw exportbestand. Weer importen bij wordpress. Yesssss, de foto´s staan er. Tenminste, ze staan niet op de blog maar wel in ons mediabestand, sterker nog, ze staan er dubbel in. Dan begint de mailwisseling met wordpress. Ze stellen een hoop vragen maar komen niet met oplossingen. Van ellende zijn we zelf aan de slag gegaan. Elke foto wordt nu handmatig ingevoegd. En als we dan toch bezig zijn geven we elk verhaal een categorie zodat je nu makkelijker kan zoeken. Voorlopig zijn we wel effe van de straat.

Categorieën: Uncategorized | 2 reacties

Berichtnavigatie

2 gedachten over “Overzetten

  1. Ooit begon ik ook bij web-log.nl. Al bij de migratie naar weblog.nl ben ik er weggegaan en ben ik zelf begonnen bij wordpress.com. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Het is even wennen, maar het werkt altijd, probleemloos en prettig. Veel plezier met je ‘nieuwe’ weblog!

  2. Door Coen van Weblog.nl ontving iedereen op 23 augustus 2011 deze mededeling
    Wij zaten er klaar voor. Schermen open, Helpdesk klaar, muis en toetsenbord binnen handbereik en toen gebeurde er niets. De afgesproken uiterste deadline van 23 augustus 2:00 in nacht was allang geweest en nog niets.
    We hebben de “radiostilte” een week aangekeken en zijn toen per 1 september 2011 overgestapt naar Blogger, waar we onder Blogspot een nieuwe Blog hebben aangemaakt. Dat bevalt ons uitstekend.

    Medio maart 2013 een exportbestand aangevraagd bij Weblog en dit ingelezen in een WordPress account. Omdat wij de meeste foto’s weggeschreven hadden bij flickr.com en op weblog een link plaatsten, hebben wij bijna geen foto’s verloren. Alle foto’s worden in de originele grootte getoond.
    Als webmaster van onze fotoblog wens ik je veel sterkte met het handmatig omzetten van elke foto.
    Adios Ibolja, saludos de Albert desde Los Boliches

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

